Sunday, December 18, 2011

Majlis Ihtifal Tadika Cinta Bestari 2011.

Bismillahi walhamdulillah...

14 November 2011, Majlis Ihtifal Tadika Cinta Bestari 2011 buat julung kalinya di adakan. Bertempat di Dewan Kuliah USM Kejuruteraan,majlis berlangsung meriah dengan persembahan dan telatah anak-anak didik TCB.

Majlis bermula dengan laungan azan oleh adik Hakim bin Sukeri.Kemudian majlis dibuka dengan bacaan Alfatihah oleh anak-anak didik TCB,disusuli dengan persembahan nyanyian lagu Negaraku, 1 Malaysia dan Assalamualaikum Ibu Ayah. Menariknya,anak-anak yang berusia 3 tahun turut menyertai persembahan ini.

Kemudian majlis diteruskan dengan bacaan doa selamat oleh En Mahadi bin Mat Saat,bapa kepada salah seorang anak didik TCB. Kemudian diteruskan dengan ucapan perasmian oleh tetamu kehormat pada malam tersebut - Prof Madya Dr Taksiah A.Majid dari Pusat Pengajian Kejuruteraan Awam, USM Kejuruteraan. Beliau juga menyampaikan sijil graduasi kepada anak-anak didik TCB yang selesai menamatkan sesi pembelajaran di TCB bagi sesi 2011.

Majlis kemudian dimeriahkan dengan persembahan muzikal 'Sepohon Kayu' oleh anak-anak didik TCB,disambung dengan tarian tradisional lagu 'Mesra Desa'. Akhir sekali,majlis ditutup dengan persembahan lagu 'Terima Kasih Guru' oleh anak-anak didik TCB.


                                              Persembahan lagu 1 Malaysia




                        Penyampaian sijil oleh Prof Madya Dr Taksiah A.Majid


                                                 Persembahan Muzikal 'Sepohon Kayu'

Alhamdulillah majlis berjalan lancar,terlukis riak keriangan di wajah-wajah kecil anak-anak ini.Semoga Allah memberkahi majlis ini.Terima kasih yang tidak terhingga juga buat semua guru dan para ibubapa yang telah menjayakan majlis ini.(^_^)

No comments:

Post a Comment