Tuesday, June 26, 2012

Lawatan Guru TCB ke Bangi

Syukur, Allah memberi kelapangan untuk kami mengadakan lawatan ke Bangi pada 9 Jun 2012.

Objektif lawatan ini untuk meningkatkan  kefahaman kepentingan pendidikan anak-anak dan juga berkongsi idea dari tadika lain dalam meningkatkan kualiti pendidikan anak-anak di TCB.

Bertolak dari Penang kul 9.00 pagi dan alhamdulillah sampai di Bangi pada kul 4 petang. Kami disambut oleh Mak Cik Yah seorang ibu yang berpengalaman dalam mencorak pendidikan anak-anak. Melalui perkongsian cerita di taska beliau, jelas disini kami perlu banyak berinteraksi, menjaga dan membuat hubungan yang baik pada masyarakat agar pendidikan anak-anak mendapat sokongan. Perkongsian cerita tanpa sedar masa hingga hampir masuk waktu maghrib.

Malam selepas isyak, kami membuat temu janji dengan Umi Sarah seorang ibu yang mempunyai tadika dan taska. Perkongsian melalui pengalaman beliau berkaitan anak-anak membuka minda kami agar disiplin terhadap sesuatu yang telah ditetapkan oleh pihak majikan.

Kami sempat mengambil gambar sebagai kenangan. Moga usaha kecil ini menjadikan R n D TCB lebih tersusun kemas dalam merangka meningkatkan kualiti akademik anak-anak di TCB insyaAllah.

Bersama Mak Cik Yah di taska

Hasil Pembelajaran di tadika Umi Sarah

Bacaan 

Gambar aktiviti

Little Feetrah generasi taska di Bangi,Senyum!

Alhamdulillah, terima kasih buat Mak Cik Yah dan Umi Sarah memberi masa dan ruang untuk berkongsi cerita dan pengalaman, moga kami berpeluang kesana lagi nanti insyaAllah.

No comments:

Post a Comment